Var på intervjun inför Våga Tala-kursen som startar på tisdag och tycker nog att Roffe som håller i tyglarna liknar den mesiga sköldpaddan i Disneys "Robin Hood". Har jag fel eller vad?
Edit: Fick painta nya glasögon på gubben då han sedan kortet togs har skaffat nya glasögon, runda plastbågar i svart. Fick helt enkelt improvisera lite. Jag älskar paint!
En vis person som jag umgås alldeles för mycket med sa en gång till mig,
"När det anordnas Novishmässa i Växjö, gå dit och sno pennor."
Sagt och gjort, efter att ha fått OK på mitt pm till uppsatsen gick jag, Ida, Julia och Sofie till K-huset och möttes av paradiset av gratissaker.
Gjorde även slag i saken och blev medlem i en nation för 50 spänn. Jag och Sofie hittade hem.
Skånes nation såklart.
Efter att ha snattat pennor, kassar och en banan valsade vi hem och dumpade våra datorer för att sedan styra stegen till stan där det åts QP och köptes sprit. Hittade även sista paret billiga hängselbyxor inne på Monki och efter ett OK från Sofie följde dem med. För 100 spänn kan dem hänga i min garderob.
Bråte från mässan. Fattas på bilden gör mitt busskort, en penna och en magnet från Olympen.
Studerande på Lnu HEART Novischmässan
En kort notis: visste ni att djuret giraff på latin heter "långhalsus?" I alla fall om du frågar en viss oxie-beroende polare...
Min kära syster skickade en länk till en blogg på nsk.se och som den collie jag är gick jag självfallet in och tog mig en titt. På sidan fann jag denna bilden:
Hemmagjord Pätkis-glass och jag beger mig snart iväg till Sofie på middag. Har blivit lovad kyckling- och nudelsoppa, så detta är mitt och Idas bidrag.
Om bara några få timmar kommer jag att ta det största klivet ut i vuxenvärlden och flytta hemifrån.
Det känns konstigt.
Det enda hem jag någonsin haft har alltid varit just detta tvåvåningshus med källare som jag just nu befinner mig i. Kanske inte centrala Bjärnum men i alla fall på nära gångavstånd till både skola och snabbköp. Jag känner till vartenda skrymsle och är vän med alla dammråttor.
Om bara några få timmar är det dags att säga hejdå.
Klart, jag kommer tillbaka. Som Terminator.
Men det blir aldrig riktigt samma sak.
Jag ska villigt erkänna, att fastän jag otaliga gånger har uttryckt ett visst hat mot denna inte så värst märkvärdiga by på sina, enligt wikipedia, 362 hektar, så kan jag inte hjälpa att fälla en tår. För hur värdelös skolan än är, hur dåliga vägarna än är och hur mycket grannarna lägger sig i,
det är hemma.
Jag ser fram mot att få försöka stå på egna ostadiga ben, det gör jag, men jag kommer alltid att bära med mig minnena från alla underbara stunder under detta tak med dem jag gillar mest, och Puttis förstås!
Jag lämnar Hjärtat i Skåne och styr stegen mot Småland.
Vardag Bästa vädret 2010: Sommarvärmen, även om det blev lite för klibbigt ibland. Sämsta vädret 2010: Den jääävla snön! Årets roligaste fest: Friday Sensation! Årets bästa film: Hot Tub Time Machine. Årets bästa låt: Palmdale med Afroman, fastän låten är gammal. Får mig att tänka tillbaka på våren med Abby och Hassan… Annars är ju årets låt Dynamite med Taio Cruz! Saker jag gjorde i år men aldrig gjort förut: Besökte Prag, tog studenten, tittade på stenar på Gotland, röstade och började på LNU. Största kärleken 2010: Nexhlas ris! Och Puttis, förstås. Årets bästa beslut: att engagera mig så mycket som jag gjorde i skolan och allt vad studentveckan innebar. Det här saknade jag 2010: sömn, svar och skolan, faktiskt. Årets favoritTV-program: Holy fuck, får jag bara välja ett!!?? Omöjligt… Jag älskar mina YouTube-serier! Årets bästa bok: Huset Ushers fall av Edgard Allan Poe. Kort och flippade förhållanden. I like! Annars regerade fanfic av alla slag... Årets smeknamn: MLY, Crip, CP… Ja och allt annat som Abby kallar mig i vanlig ordning. Årets jobb: Förste arbetsrättare hos diverse kompisar. Årets röra: När jag somnade på en historialektion och när jag sedan vaknade trodde jag att alla pratade tyska med mig. Årets spel: Wii hos Abby. Alias hos Ida. Årets mest irriterande: Abbys skratt. Hon låter som Långben och det är fucking annoying!
Studier/Jobb Årets prestation: Fixade gymnasiet. Fick G i Ulfs delkurs. Årets lärare: Britta. Alltid. Och Jörgen. Danskarna regerar! Årets mest använda bok: Wikipedia är kärlek! Årets plåga: Loggboken till projektarbetet, fastän jag inte skrev ett smack i den efter januari månad. Årets bästa studieresa: Praha!
Shopping Årets shoppingtur: Malmö. Närmare bestämt Entré. Med ja, gissa vem. Årets klädesplagg: Leggings och diverse t-shirts. Årets största utgift: Ny hårddisk till Amilo efter att den gamla kraschade strax efter Prag. Årets investering: Ny mobil som faktiskt har hållit standarden.
Mat & dryck Årets maträtt: Kyckling och ris hos min nya familj, köttbullar och snabbmakaroner hemma och ute på stan regerar Subway! Årets dryck: Loka citron och Red Bull. Inte för att jag dricker det sistnämnda. Årets frukt: Vindruvor. Crimson närmare bestämt. Och äpplen. Jädrar vad jag knarkade äpplen i våras! Årets matvana: Whatever som hittades i mammas gömmor haha. Årets kock: Nexhla Sabani. Ge den kvinnan fem stjärnor direkt!
Resor Länder jag besökte 2009: Damnark, Tyskland och Tjeckien. Årets bästa resa: Prag med samhällsprogrammarna på Linné. Sick! Årets bästa utflykt i Sverige: Lickershamn på Gotland var himla fint. Årets bästa utflykt utomlands: Stationen i Berlin. Med munnen full av chokladbollar. Bästa resesällskapet 2010: Abby. Vad fan skulle jag göra utan henne? Årets mest resta sträcka: Bjärnum - Hässleholm och vice versa.
Diverse Årets dialog: Säg någon gång jag har en konversation med någon som inte är värd att hamna här. Årets konsert: Bad Religion på KB. Greg Graffin hade kunnat spotta på mig om han hade velat. Årets klant: Killen på Åsljungas pizzeria som tog emot vår beställning och glömde fråga om vilken lägenhet maten skulle till. FAIL. Årets bild:
Abby sussade sött på tåget Prag-Berlin.
Årets YouTube: Goussi Goussi Gandhi!
2011 Förväntningar och förhoppningar: Flytten till Växjö ska bli spännande. Få se om jag är kapabel att ta hand om mig själv. Detta måste jag ta tag i: mig själv, alltid. Detta måste jag sluta med: läsa så mycket fanfic, haha! Detta önskar jag mig: Nah. Detta önskar jag mina vänner: HAHA. Vad jag önskar Abby tänker jag inte avslöja, men alla andra önskar jag välgång och en rullstol. Roliga händelser 2011: Vi är ett gäng som fyller 20. Så gamla vi blir! Tråkiga/jobbiga händelser 2011: Ska försöka lista ut vad jag vill göra med mitt liv. Vill helst inte tänka på det. Nyårslöften för 2011: Har inget, har redan gått ur Svenska Kyrkan!