söndag 25 juli 2010

Just nu...

... ser jag inte fram emot att åka till Gotland. Igår råkade två av hushållets medlemar i verbalt slagsmål, och i true Fredman-style så fortsätter de att bråka genom att försöka tiga ihjäl varandra, alternativt bränna hål med blicken. Problemet är bara att det påverkar inte bara dem utan även oss andra, och tyvärr mer resten av hushållet än övriga familjen som redan har flytt fältet.

I såna här lägen vill jag verkligen flytta.

Jag tvivlar på att läget kommer bli bättre mellan de två parterna och allt jag kan göra är a) hålla mig undan eller b) ge mig in i striden. Båda alternativen är riskabla men jag väljer ändå alternativ a och hoppas på det bästa. Om jag lägger mig i är det nämligen lätt hänt att jag tvingas välja sida och det vill jag inte, för ärligt talat; vem vill välja mellan sina familjemedlemmar? Inte jag i alla fall, inte när det inte finns någon som har rätt eller fel.

Allt jag kan (och vågar) göra är att vänta på att stormen ska dra förbi. Är ganska säker på att ett verbalt slag mot ansiktet lurar i skuggorna för min del också, och det för att jag är passiv och inte vågar göra något. Jag antar att det är smällar man får ta.

(förlåt för att det blev ett sånt gnälligt inlägg, men ibland måste man bara få saker ur sig)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar