fredag 23 december 2011

Traditioner.

Idag för exakt ett år sedan satt jag och redigerade mina spellistor på spotify. Jag lyssnade på tok för mycket på Affair of the heart med Rick Springfield. Julklapparna var inslagna och under granen. Föräldrar plus syster med sambo satt framför tv:n och åt kex med ost. En syster var i Tyskland. Morgondagen var obekväm och det enda som kändes riktigt rätt var ljudet av Whitney Houston på repeat och ett element under mitt skrivbord. Mellandagarna innebar köp av Mao och andra nyttiga prylar inför flytten i februari.

I år sitter jag på golvet i ett rum som inte är mitt längre och slår in julklappar. De flesta har redan gått och lagt sig. Spotify spelar Vienna med Ultravox, tack På Spåret! Syster med man är i Stockholm. Syster med tysk är här, fast minus tysk. Imorgon kommer mormor. Men inget element. Därför kommer stereon vara tyst. För så värst bra är inte Where do broken hearts go. I mellandagarna åker jag hem och skriver uppsats i min ensamhet.

Tidningspapper är bra att slå in i. Pappas julklapp är perfekt.

God jul alla jag känner eller någonsin mött. God jul till er andra också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar