söndag 5 februari 2012

I väntan på min kära moder.

Som faktiskt var på besök igår. Med min fader. Och systers hund. Efter fika, mixtring med element samt byte av diverse glödlampor i lägenheten begav sig sällskapet hem men lämnade hunden här. Mest för att jag otroligt nog inte har någon pälsallergi. Och för att syster med man bestämde sig för att semester i Egypten kan vara trevligt så här års.

Och det har gått bra. Över förväntningarna.

Med undantag för att nämnda hund fick en ryck och började hoppa och slita i kopplet. Eftersom det kom ett par gående mot oss tänkte jag att det kunde vara en god idé att korta kopplet.

*Knak*

Så nu sitter jag här, 2 timmar senare med en uppsvullen högerhandled som skiftar i rött och blått. Därför sitter mamma nu i bilen på väg upp för att hjälpa till på promenaderna. För icke att jag går ut en längre runda med honom med endast en brukbar hand. Speciellt om det är vänstern.

Det där med överrörliga leder är inte alltid så bra att ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar