torsdag 12 juli 2012

Finbesök.

Eftersom mammas stenåldersstereo havererat kan hon inte längre spela sina lp-skivor. Och innan den gick sönder var den inte high tech nog att spela över plattorna till mp3.

Det kan ju min stereo.

Så mamma packade ner en bråkdel av sin skivsamling och satte sig i Jennys Baguette-Kim och brummade upp till min lilla lya. Medan hon skrålade dansband och fyllde usb-minnen passade jag på att försöka mig på att baka cheesecake med Ritter Sport och hallon. Har aldrig gjort något liknande tidigare. Jag menar, vattenbad i ugnen? What the...

Men ja. Så mamma sover över och imorgon spelar vi in några skivor till, äter cheesecake och gör stan osäker. Det är i alla fall planen.

Tills dess får Strindberg hålla ett vakande öga på hennes säng.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar