tisdag 1 januari 2013

Händelser från de senaste fyra månaderna som jag är säker på att ni alla bryr er om.

(Augusti)
  • Firade månadens sista dag med att ta en spontantripp till Lund och titta på Alan Davies på humorfestivalen. På tåget spelade vi SongPop och sjöng Gangnam Style. På stationen låg ett trasigt paraply. Jag, Ellen och Sofie. 

September
  • Började plugga svenska. 
  • Köpte en gul ukulele. Med en delfin på. 
  • Blev attackerad av en geting och lyckades fånga det på bild.
  • Ida fyllde år och det blev både kalas hemma och på Stars n Stripes. 
  • Jag skrev fyra sidor på min c-uppsats. Mer än jag gjort på ett halvår.
  • Blev medlem i CSA (Chinese Student Association)
  • Träffade Anna igen (vilket var några månader sen sist, och då i Holland) och vi tillbringade helgen i Stockholm där vi köade i regnet för att få se Walk the Moon och FUN.
  • Stack till Köpenhamn bara fem dagar efter konserten och tittade på Walk the Moon och FUN. igen, fast denna gång med Soffi. 
  • Blev antagen till kvällskursen i nybörjartyska. 
  • Blev brakförkyld men gick ändå och dansade på Stallarna. Worth it. 

Oktober
  • Fortsatte att plugga svenska och tyska.
  • Såg Danko Jones live i Malmö med Sofie. 
  • Firade min födelsedag hos föräldrarna. 
  • Firade min födelsedag med middag på Stars n Strips med min campusfamilj. 
  • Gick på tysk musikquiz och blev besviken. 
  • Bokade biljetter till Amsterdam.
  • Gick på CSA.

November
  • Pluggade svenska och tyska.
  • Gick på (halloween)fest hos Ida och träffade Hulken en stund senare. Själv iförd hulk-utstyrsel. Såg även ett par tofflor och en del av mig dog av skratt. 
  • Blev än en gång påmind om hur förbannat uselt informationsflöde det är på universitetet.
  • Fattade beslut. 
  • Bitterljuv avslutning med CSA. "Do you like rice?"
  • Gjorde en Captain America-tårta med Sofie. 
  • Anordnade fandom-party. 
  • Gick på musikquiz både på Stallarna och på Stars n Stripes. Strindbergs Böcklingar vann inte. 
  • Saknade Puttis lite mer än vanligt.
  • Dallarns blogg fyllde ett år. Vi firade med saft och tårta. Antagligen det mest normala vi gjort med Dallarn. 
  • Köpte de första julklapparna.

December
  • Åkte till Amsterdam och träffade Anna.
  • Såg The Black Keys live.
  • Missade flyget hem.
  • Hyperventilerade på en flygplats.
  • Var tacksam för min mamma.
  • Reklammerade mitt kvitto till KLM.
  • Failade stort på grammatiktentan. 
  • Fattade ännu fler beslut. 
  • Fick samtal från studievägledaren. 
  • Gick på fest hos Ellen. 
  • Tittade på Casanova hos Ellen. 
  • Åkte hem till föräldrarna.
  • Firade en okej jul. 
  • Växjös gräddhylla fick studentbesök av mig och Sofie.
  • Firade nyår med Ellen, Ida, Sofie och Yibing.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar