fredag 11 maj 2012

Sommarplaner.

Eftersom jag fortfarande inte fått napp på jobb är det i nuläget svårt att fastställa exakt budget och likaså exakta datum för somliga saker. Men med mindre än en månad kvar till opponering, om jag nu får gå upp, tillåter jag mig själv att drömma. Och får jag som jag vill så tillbringar jag största delen av sommaren i Växjö. Några dygn i Skåne, självklart, men mest i Växjö. Om det sedan verkligen blir så eller inte kan jag dessvärre inte svara på idag.

Vad jag annars ser fram mot innan det åter igen är dags att plocka fram papper och penna för att rita streckgubbar under föreläsningar är trevliga små avbrott av alla dess slag.

Idag bestämde jag och Abby att vi en varm dag ska åka till havet en morgon. Sedan ska vi bara sitta där i sanden och glo på ingenting. Äta godis från Hemmakväll och bara finnas. Bränna sönder i solen för solskyddsfaktorn är för låg. Bara sitta still tills stökiga ungar blir för mycket och jag känner för att kasta sten.

Ingen West Coast Riot i år på grund av dålig line-up, men jag och Ida samt min syster, svåger och moder, drar till Göteborg dagen efter festivalen för att se Springsteen lira gitarr och skrika halsen av sig på Ullevi. Dallarn går in gratis, inte helt dumt!

Sagda syster och svåger vill ha med mig på Stockholm oktoberfest i början av augusti, men jag vet inte riktigt. Har jag inget sommarjobb känns det dumt att resa för pengar jag inte har, och de fickpengar jag har sparar jag hellre till veckan innan plugget börjar igen. Sofie och jag pratade först om att resa till Berlin några dagar men nu lutar det nog snarare åt att sätta sig på tåget och besöka Göteborg som skånsk turist. Inte mig emot, currywurstmuseet går ingenstans!

Och jag får självklart inte glömma: om jag nu räknade fel på min budget skriver jag ju omtenta på ekonomin, i augusti då. Alltid något att, hrm, se fram mot.

Vad jag nu fattas är något att fylla ut de övriga dagarna med. Ett jobb vore fint.

_____________________________________________________________________
EDIT.
Jag måste bara, innan jag går och lägger mig, flika in att bloggers rättstavning föreslog att jag skulle ändra strekgubbar till Strindberg. Tydligen känner min blogg mig bättre än jag tidigare trott. Eller är det kanske Wystans förtjänst?
_____________________________________________________________________

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar