torsdag 23 augusti 2012

Låtsasmjölken som var riktig - utfallet.

Det där med laktosfri mjölk som visade sig inte vara laktosfri löste sig till sist. Stoppade kvittot i fickan, tog mjölken under armen och marscherade sedan i regnet bort till Willys. Hittade en tjej vid kassorna som följde med mig till ansvarig för mejeridisken. Förklarade vad som hänt och ja, det var ju väldigt märkligt allt. Hon gick i alla fall och tittade om det bara var jag som haft otur och fått en felplacerad mjölk eller om det fanns fler.

Det fanns det.

Och alla skannades in som laktosfria.

Tydligen hade det blivit fel hos leverantören. Det var alltså inte bara jag som varit blind. Inte heller Willys fel.

Fick till svar att de omedelbart skulle åtgärda problemet och tala med leverantören. Som tack för att jag sa till fick jag en ny mjölk och en matcheck på 50 kronor. Vi kan även säga att jag fick en ny mjölk, en låda Capri-Sonne samt lite skrammel.

Och så går jag klart hem med vetskapen om hur mycket skada ungefär en halv deciliter mjölk gör i min arma mage.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar