torsdag 30 augusti 2012

Nyckeltub.

Tidigare under sommaren fick jag papper i postfacket om att jag skulle få en så kallad nyckeltub installerad. Detta skulle ske vecka 26-27 någon gång under dagen.

Resultatet av detta blev sömnlösa nätter och när jag faktiskt som drömde jag märkliga drömmar om dvärgar som installerade garderober och män som stod och prisade min mikrovågsugn.

I början på juli fick jag dock meddelande om att det blivit en försening och att installationen skulle flyttas några veckor.

Idag när jag halvsov med en bok i handen vaknade jag till av borrande hos grannen. Slog rekord i att få på mig anständiga kläder som inte var en söndrig Gyllene Tider-tröja med mer hål än tyg och sedan kunde jag äntligen ta emot den trevliga mannen som utförde jobbet.

Så nu har jag en stor klump metallklump på dörren med ett ännu större lock i ful plast. Och jag kan sova lugnt igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar