fredag 4 mars 2011

Doften av Red Bull

Sitter i biblioteket i Hässleholm och pratar med Abby samtidigt som jag chattar med Abby på facebook. Onödigt, ja visst!

Ännu talar träden och ett söndrigt exemplar av Allt går sönder ligger bredvid och bränner i ögonen varje gång jag sneglar åt vänster. Jag är tacksam för de extra dagarna vi fått tills deadline, men jag skulle helst vilja lämna uppgiften åt sitt öde och gå och äta istället.

Men idag har jag inte tid att deppa över allt som ska göras.

Idag är jag precis där jag vill vara för stunden. Alla måsten kan slänga sig i väggen.

Idag är jag glad att bordet luktar Red Bull och Amilo låter högt.

2 kommentarer:

  1. Allt går sönder... Heter den Things fall apart i original? För i såna fall läste vi den i a-kursen på engelskan. Vi hade ju postkolonial litteratur där också ;o)

    SvaraRadera
  2. Ja det heter den. Trasig är den verkligen, men lagad med tejp!

    SvaraRadera