fredag 22 april 2011

Social men utan vaniljsås, tack!


Varje gång jag åker söderut tillbringar jag minst 10 timmar med tönten på bilden ovanför. Denna gång var inte annorlunda.

Vi styrde igår stegen mot Malmö, mer specifikt Entré, där vi handlade och käkade indiskt. Nom nom nom ouff gott. Som vanligt var vi seriösa som vilken annan 3-åring som helst och skrattade mest vart vi än gick, trots att vi båda var otroligt trötta. Vi piggnade dock båda till på resan hemåt, då vi experimenterade med solglasögon, shakade på våra platser till "Do me" och skapade allmänt kaos i kupén. Undrar om de kanske hellre ville höra mig sjunga "Carry on my wayward son"...


Idag har jag hängt med Soffi en stund under morgonen innan Mami, Fader och jag begav oss till Äcklelljunga för att hänga med Jenny med respektive. Soffi är en av mina äldsta vänner och därför skär det lite i mitt hjärta när jag nu inser att jag inte har någon bild på henne sen studenten. Skandal ju!

I alla fall, vi spelade Rock Band och pratade strunt några timmar, och jag måste säga att Ramblin' Man med The Allman Brothers Band är för jäkla bra, vare sig man kör den på Rock Band eller hör den när man glassar i solen. Så lyssna på den för tusan!

I Örkelljunga gjorde vi inte mycket mer än fika och prata. Och jag lyckades ta sönder Andrés ena äggvärmare. Fast han äter ju vaniljsås till kladdkaka, så jag ser detta som min protest. Vaniljsås till kladdkaka, men nä usch. Den där tysken och hans matkombinationer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar