onsdag 11 augusti 2010

Helsingborg

Mamma har pratat om att hon ville att vi skulle hitta på något, bara hon och jag, och eftersom jag var sugen på indisk mat och inte kände något fel med att gå och titta på dammiga vinylskivor så föreslog jag att vi skulle åka till Helsingborg. Mamma nappade direkt och halv 10 gick vi av på stationen i Helsingborg. Vi började med att ta en toast på Donken eftersom jag inte hade ätit frukost och dessutom hade vi ju en timme att slå ihjäl. Efter det blev det en runda på Lagerhouse där jag gick och dreglade över allting och letade upp saker som hade varit perfekt att ha i min lägenhet som inte existerar. Jag ser verkligen fram mot att flytta; en nystart på något vis. Forma livet efter mina visioner. *Suck*

Vi styrde snabbt stegen mot Roadhouze Records som är en liten, trång butik med vinylskivor i massvis och CD-skivor som är lite mer udda. Man känner sig verkligen som ett barn i en godisbutik när man går där. Dessvärre hittade vi ingenting som vi ville ha denna gång så vi gick vidare mot nästa skivbutik utan att hitta något där heller. Lite besvikna gick vi och åt och jag kan ärligt säga att jag hade kunnat leva på naanbröd! Så sjukt gott! Tusan, jag känner hur dreglet sipprar i mungipan bara jag tänker på det!

Efter det blev det en runda på H&M där vi köpte lite kläder och sedan kände vi att vi var klara så vi begav oss hem. Det var kanske ingen lyckad shoppingtur men det är ganska skönt att åka iväg så på tu man hand med mamma, faktiskt. Visst, det är roligare när man har med en tredje part (nämner inga namn, men kom ihåg att alla goda ting är tre och den tredje är kanske den godaste!) men jag tror både jag och mamma behövde komma bort ett tag och bara vara vi två. Hon må vara en böld ibland men det är inte så dumt alltid att ha en mamma!

1 kommentar:

  1. Alla vet ju ändå att det är jag som är den tredje (bästa) parten ;o)

    SvaraRadera