måndag 2 augusti 2010

Tortyr!

Den förbannade semestern på Gotland gav mig mardrömmar och jag vaknade med ett ryck vid ett av att jag satt och skrek ljudlöst (hur fan man nu lyckas med det). Hela jag var kallsvettig och det tog en stund innan jag insåg att det inte var någon fara; jag var hemma i min egen säng och allt är okej. Jag har inte haft en mardröm på flera år (kanske för att jag knappt sover något?) så det var verkligen en chock att vakna upp och vara helt panikslagen för att jag trodde att jag var kvar på Gotland. Jag trodde verkligen att jag var fast och hur mycket jag än sprang så kom jag inte ut. Bah säger jag bara!

I alla fall, det blev inte så mycket sömn den natten som ni kan förstå och när jag sedan insåg att jag hade en igenkorkad näsa och feber ville jag bara lägga mig ner och dö.

Klockan 8 sprang jag i alla fall bort till Hårosånt för att fixa håret inför fotograferingen nere hos Mathilda på fiskatorget. Mammas tjat om att vi skulle ta foto med mig i balklänningen och studentkläderna hade äntligen gått igenom och jag försökte hålla humöret uppe trots att jag mådde skit. Jag tyckte att mamma förtjänade en munter dotter i alla fall.

Fotona blev ganska bra i alla fall och nu ska jag lägga mig i sängen och stanna där tills det börjar växa mossa på mig. Ha’re!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar