lördag 14 augusti 2010

"Nu är det festival!"

Jajamän! Fuck Bjärnumskarnevalen och tummen upp för Festivaldax i Hässleholm! Jag mötte upp med Jenny vid lite efter ett och efter att noga ha studerat och räknat på det slog vi till och påbörjade uppdraget som var det egentliga syftet med besöket på festivalen. Att bli höga på helium. Oh yes! Vi hade så kul förra året så vi beslutade oss för att satsa på det än en gång, dock utan att göra bort oss uppe vid biografen denna gång. Eftersom dinosaurien Rutger inte var helt idealisk uppdaterade vi oss och köpte en stridsvagn som fick namnet Börje (eller var det Gösta? Äh strunt samma!) och liksom förra året begav vi oss ner till parkeringshuset i Kulturhuset där vi hittade ett öde förrum till ett trapphus. Vi andades helium till höger och till vänster och efter ett tiotal videor var Börje eller vad han nu hette blott en bit hopknycklat papper (och ja, jag vet att ballongen inte är gjord av papper men det klingar ju så bra!) och vi begav oss upp till toaletten för att tvätta bort glittret som fastnat på händerna och runt munnen. Såg även polisen jag pratade med när Subway hade blivit rånat och jag hoppas innerligt att han inte kände igen mig. Jag skäms fortfarande för den incidenten!

Stegen styrdes sedan mot Subway där vi njöt av vår lunch samtidigt som vi delade videorna vi spelat in. Jag lovar att ladda upp en i alla fall så fort jag har orkat synka mobilen med datorn. Jag får nog faktiskt säga att denna omgång blev bättre än förra (om man ser på videorna då, ingenting klår bion förra året!), så vi får väl se om vi kan toppa detta. Vad säger du Jenny? Nästa år tredje gången gillt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar