onsdag 9 februari 2011

Novischmässa

En vis person som jag umgås alldeles för mycket med sa en gång till mig,

"När det anordnas Novishmässa i Växjö, gå dit och sno pennor."

Sagt och gjort, efter att ha fått OK på mitt pm till uppsatsen gick jag, Ida, Julia och Sofie till K-huset och möttes av paradiset av gratissaker.

Gjorde även slag i saken och blev medlem i en nation för 50 spänn. Jag och Sofie hittade hem.

Skånes nation såklart.

Efter att ha snattat pennor, kassar och en banan valsade vi hem och dumpade våra datorer för att sedan styra stegen till stan där det åts QP och köptes sprit. Hittade även sista paret billiga hängselbyxor inne på Monki och efter ett OK från Sofie följde dem med. För 100 spänn kan dem hänga i min garderob.


Bråte från mässan. Fattas på bilden gör mitt busskort, en penna och en magnet från Olympen.

Studerande på Lnu HEART Novischmässan

En kort notis: visste ni att djuret giraff på latin heter "långhalsus?" I alla fall om du frågar en viss oxie-beroende polare...

1 kommentar:

  1. WTF?! lÄRARFÖRBUNDET????? Visserligen får man bra (och gratis)saker från dem, men de är ju helt dumma på riktigt! Tur att man ändå bara ska sätta arslet på deras rumpvärmare ;o)

    SvaraRadera