söndag 20 februari 2011

Two days of celebration

Oh yes! Det var verkligen ingen littvetarfest men mot slutet blev det allt lite drag. Jag hade sedan en tid tillbaka varit inbjuden till min gamla klasskompis Malins 20-årsfest i Bjärnums bygdegård, och eftersom Sofia också skulle dit, kände jag att det var värt att titta in. Så, efter att ha spelat rock band hos Soffi längre än planerat (men ååh så mycket roligare än allt annat) begav vi oss till festen som lägligt nog låg på gångavstånd. Väl där sa vi hej till ett fåtal och sedan hände det inte mycket mer än att vi pratade, lekte med ljus och tog oss en titt på vad katten släpat in. Ingenting hände förrän klockan slagit 11.
Då verkade det som om alkoholen kickat in och dansgolvet fylldes med folk. Jag och Lina, en gammal kompis från högstadiet, fick ta kontrollen över Spotify och snart fylldes högtalarna med annat än Septembers "Mikrofonkåt" och diverse dansband.
Vi drog hem strax efter 12. Det var visserligen först då som festen kom igång, men vi hade båda olika anledningar att röra på oss så det spelar ingen roll. Jag var lika glad för det, och kvällen var faktiskt inte helt bortkastad.

På lördagen återvände även Jenny till högkvarteret och ännu en snapphane var på plats när vi idag firade Anna och Maria utan Maria hemma i vardagsrummet. Som vanligt pladdrade alla på i varsin hörna av världen men det blev bra ändå. Anna fick ingen bil som hon ville men hon fick bilar. Och silvertejp.

Imorgon blir det en sväng till Kristianstad och sedan bär det av hem till Småland. Med köttbullar i väskan. Och ett skohorn. Och en dörrmatta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar