söndag 29 april 2012

Gammal kärlek.

För inte så många år sedan andades jag The Offspring. Jag antar att jag fortfarande gör det till en del; jag äger alla album, en del merchandise och jag kan sjunga med i alla låtar utan vidare ansträngning. Jag kan rabbla bandmedlemmarna och vet hur många kameror det krävdes för att spela in videon till (Can't Get My) Head Around You. Likaså när alla album släppts. I vilken ordning. Till stor del vilken ordning låtarna kommer.

I alla fall.

I lördags var det premiär för deras nya singel från deras kommande album. Låten heter Days Go By men jag vet inte riktigt vad jag tycker om den. Jag är väldigt förtjust i deras förra album, Rise and Fall, Rage and Grace, och jag antar att jag har haft ganska höga förväntningar som just nu inte är uppnådda. Jag får väl hoppas att singeln är en sån som växer eller att resten av albumet rockar. För jag vägrar ge upp ett av mina favoritband genom tiderna.



Och faller detta inte i smaken slänger jag in en gammal klassiker från guldåren 94-95.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar