torsdag 26 april 2012

IKEA

For till Älmhult med Ida, Sofie och Ellen och efter att ha skrattat oss upp för trappor och sett Dallarn rulla nerför trappor like a boss kom vi fram till dagen mål, IKEA. Vi satt i fåtöljer och drömde om våra framtida hem, tittade selektivt på samma man som sprang förbi, sjöng Roll the Dice och åt kyckling och köttbullar i cafeterian. Fast mest hängde vi på sängavdelningen. Ida och jag hittade de skönaste kuddarna någonsin och plötsligt blev det jobbigt att resa sig upp. Därför tog vi två Gosa Hassel vardera och stoppade i våra gula kassar. Och jag som inte skulle köpa något som var större än att det gick ner i Kånken...

Hittade fönsterlampor och burkar till skafferiet men de får vänta tills jag tar mig till Älmhult en annan dag, gärna när mamma har bilen med sig och kan frakta min framtida CD-hylla. Däremot tog jag med mig både nya sängkläder och äppelpaj hem, så jag kan äta upp den förbannade vaniljsåsen som står och tar plats i min kyl. 

Ikea är ganska bra ändå. Fast framför allt har de god kyckling. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar