onsdag 4 april 2012

Hade det gett klirr i kassan så ja tack.

Alla som känner mig, mer eller mindre, vet att jag tycker det är skitkul att gissa vad som spelas på radion, tv:n eller visslar i vinden.

Skulle rentav vilja påstå att jag faktiskt är ganska bra på att gissa också. Beroende på genre klart. Jag menar, klart att jag snabbare kan redogöra för vilket album "The Riddle" kommer från än om jag skulle försöka komma fram till vem som gjort technoversionen.

("The Riddle", skriven och inspelad av Nik Kershaw, kommer för övrigt från albumet med samma titel. 1984. Första spåret på sida B. Följs sedan av "City of Angels". Eller "Roses". Något av det. På singeln är det i alla fall en mycket bra låt som heter "Progress" som är B-sida. Musikvideon som verkar vara en fusion av Alice i Underlandet och Batman är en av mina favoriter. Technoversionen är Gigi D'Agostino. Kom runt sekelskiftet. Sedan vet jag inte mer än att musikvideon är, enligt min åsikt otroligt störig.)

Idag gick jag och Ida och drällde runt på stan efter att ha uträttat våra ärenden. Inne på H&M spelades bakgrundsmusik som vanligt och medan vi väntade på hissen frågade jag högt, mest till mig själv, "är det här Fun?". Det lät som Nate Ruess men jag var inte helt säker.

Några timmar senare lyssnar jag på en lista med lite gott och blandat, och vad hör mina öron om inte samma låt som jag tidigare hört på H&M. Artisten då?

Fun såklart.

Synd bara att jag förmodligen inte kan bygga en karriär på denna talang.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar